Урок інформатики у 5 класі

Тема: Розроблення плану створення презентації, створення фотоальбому.
Мета: закріплювати знання учнів про комп’ютерні презентації, їх види та способи створення і  редагування. Ознайомити з поняттям сценарію та структури презентації, навчати визначати мету презентації, складати для неї сценарій і розробляти структуру; сформувати навички створення презентації за обраним сценарієм та структурою. Розвивати вміння працювати у середовищі редактора MS PowerPoint. Виховувати справжніх патріотів, любов до рідного краю, формувати почуття власної гідності та гордості за свою країну.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: ПК, підручники, наочність, індивідуальні картки.
Хід уроку
1.      Організаційний момент
Привітання, перевірка готовності до уроку, організація уваги учнів.
2.      Перевірка домашнього завдання
2.1.Вступне слово вчителя
-          Сьогодні у нас незвичайний урок, і не лише через те, що до нас завітали на гостину вчителі інформатики з усіх шкіл району. Я сподіваюся, що ми гарно попрацюємо сьогодні і ви дізнаєтесь багато нового. А ще урок буде незвичайним тому, що сьогодні ми з вами здійснимо подорож у країну інформативних знань.
-          Чи подорожував хтось з вас літаком? (Ні). Я теж ніколи не подорожувала літаком, тому давайте спробуємо здійснити заочну мандрівку саме літаком. Що ви знаєте про літаки? Як називається «водій» літака? (Пілот). Як називається кермо у літака? (Штурвал). Хто допомагає пасажирам під час польоту? (Стюардеса).
-          А чи знаєте ви, що Україна входить у вісімку країн з найрозвиненішою авіацією. До того ж в нашій країні відбувається повний цикл створення літаків — від розробок у КБ до готових машин на авіазаводах.
-          Світову славу отримало Київське конструкторське бюро, яке довгий час очолював Олег Костянтинович Антонов. Головне завдання КБ Антонова — розробка транспортно-пасажирських літаків.
-          Ан-124 "Руслан" (1987 p.) - важкий військово-транспортний літак. Це найбільший літак у світі військово-транспортної авіації.
-          Швидкість літака досягає 850 км/год. Ан-124 належить 21 світовий рекорд.
-          Так, у 1985 р. Ан-124 підняв вантаж вагою 171 219 кг на висоту 2000 м, а в 1987 р. він встановив рекорд дальності польоту по замкненому маршруту 20150,92 км.
-          У польоті "Руслан" повністю герметизований, а на землі у нього відкриваються вантажні люки як з носової частини, так і з хвостової. У фюзеляжі можна розмістити автобуси або машини, невеликі літаки та залізничні вантажні вагони.
-          Ан-225 "Мрія" (1988 p.) - вантажний літак. Це найбільший літак у світі.
-          Він створювався як стартовий комплекс для космічних кораблів багаторазового використання.
-          Для цього космічний корабель припускалось розташовувати над фюзеляжем. Ан-225 має злетіти зі звичайного аеродрому, розігнатися до заданої швидкості, після чого космічний корабель повинен відділитися від літака і продовжити самостійно політ у космічний простір, а Ан-225 повернутися на аеродром. Таким чином, виводити багаторазовий космічний корабель можна з будь-якого аеродрому.
-          "Мрія" переносить вантаж до 250 т - тобто такий, який можна перевезти на восьми залізничних платформах, або п'ять цистерн з нафтою. Швидкість цього літака досягає 850 км/год.
-          Ан-225 встановив 110 світових рекордів за один політ й перевершив усі досягнення літаків світу! Наприклад, Ан-225 підняв вантаж 156,3 т на висоту 2000 м. Перевіз без посадки вантаж 155 т (Київ-Санкт-Петербург і назад). "Мрія" піднялася на рекордну висоту серед суперважких літаків - 12 410 м.
-          Добре. Хоч ви ніколи не літали, та про літаки ви знаєте достатньо, тому я впевнена, що наш політ пройде без проблем. Готові до польоту?
2.2.Фронтальне опитування.
-          Отже, перша наша зупинка – «Острів запитань». Давайте пригадаємо, що ми вже знаємо по темі «Комп’ютерні презентації».
-          Що таке презентація? (офіційне подання особи, підприємства, фірми, продукції, товару тощо)
-          А що являє собою комп’ютерна презентація? (це електронний документ, що являє собою послідовність слайдів, які змінюють один одного)
-          Які презентації ви знаєте? (потокові, слайдові)
-          У середовищі якого редактора ми вже працювали для створення презентацій? (PowerPoint)
-          Які об’єкти може містити презентація? (текст, графіка, аудіо, відео, таблиці, діаграми, графіки, формули, гіперпосилання тощо)
-          За допомогою яких приладів можна показати створену презентацію? (мультимедійний проектор, плазмовий екран тощо)
-          А як можна завантажити програму PowerPoint? (1. За допомогою кнопки Пуск → Усі програми → Майкрософт Офіс → PowerPoint. 2. Правою кнопкою миші → Створити → Презентація.  3. Подвійним клацанням миші на ярлику програми на Робочому столі(якщо такий ярлик є)
-          А що таке робочий стіл? (це зображення на екрані монітора, яке з’являється після ввімкнення комп’ютера)
3.      Актуалізація опорних знань
-          Молодці, ви гарно впорались із запитаннями, тому ми можемо спокійно вирушати далі. І наступна наша зупинка – «Море знань». Кожен з вас має індивідуальну картку. Запишіть у цю картку все, що ви знаєте про комп’ютерні презентації, і все те, що вже вмієте робити. Час – 3 хвилини, тому зосередьтесь і вчіться чітко формулювати свої думки. (Діти пишуть, у цей час рівно 3 хвилини звучить музика. Коли вона закінчується, учні мають покласти ручки і зачитати свої відповіді. Читають два учні, решта доповнюють тими твердженнями, які не прозвучали).
4.      Мотивація навчальної діяльності
4.1.Вступне слово вчителя
-          Ми неодноразово підкреслювали на уроках, що комп’ютер у сучасному житті має дуже велике значення, бо без нього ми вже не уявляємо нашого існування.
-          Свята, подорожі, визначні події нашого життя ми фіксуємо за допомогою фотоапарата або мобільного телефону. Своїми враженнями і почуттями хочеться поділитися з близькими чи друзями. А як оформити купу фотографій так, щоб залишити пам'ять про подію і  показати їх цікаво та захоплююче? (оформити у вигляді фотоальбому)
4.2.Оголошення теми уроку
-          Отже, тема нашого уроку - розроблення плану створення презентації, створення фотоальбому. Запишіть у зошити число, класна робота, тема уроку. (Все це записано на дошці)
5.      Вивчення нового матеріалу
-          Продовжуємо нашу подорож, і наступна зупинка – «Вершина нових знань»
5.1.«Мозковий штурм»
-          Пропоную вашій увазі ось таку презентацію (перегляд готової презентації «Визначні пам’ятки Києва»). Під час перегляду зверніть увагу на особливості цієї презентації, відмічайте все, що здасться вам незвичним чи незрозумілим.
-          А тепер давайте спробуємо зробити аналіз цієї презентації:  чи можна визначити тему презентації ( Так). Яка її тема? («Визначні пам’ятки Києва»). Які недоліки ви помітили на слайдах цієї презентації? (Колір напису недостатньо контрастний з фоном слайда, деякі фото занадто малі за розміром). Які слайди виявилися зайвими? (Парк «Олександрія» і парк «Софіївка»). Чому? (Бо вони не мають ніякого відношення до Києва).
5.2.Лекція
-          Основа будь-якої правильно спланованої презентації – це логічний аналіз її вмісту. Перед створенням презентації необхідно: 1) визначити тему і мету створення презентації; 2) створити сценарій презентації; 3) продумати зміст усіх слайдів, їх стиль та оформлення, структуру кожного слайда.
5.3.Робота з підручником
-          Відкрийте підручники на стор. 164 і знайдіть у тексті параграфа означення структури і сценарію (учні зачитують).
5.4.Робота у зошитах
-          Отже, зараз давайте коротенько запишемо основні тези для створення гарної і змістовної презентації:
Створення презентації
Вибір загального оформлення
Додавання нових слайдів
Вибір розмітки для кожного слайда
Додавання змісту (текст, графіка, звуковий супровід тощо)
6.      Застосування набутих знань і вмінь
-          Я впевнена, що ми можемо вирушати далі, і наступна наша зупинка – «Місто практичних вправ». Але перш ніж перейти до практичної роботи за комп’ютерами, що треба зробити? (нагадати правила техніки безпеки).
6.1.Інструктаж з ТБ при роботі на ПК
6.2.Практична робота за ПК
-          А зараз за допомогою комп’ютера та отриманих сьогодні знань ми здійснимо подорож рідним селом. (Діти сідають кожен за свій комп’ютер і за допомогою інструкції створюють фотоальбом «Моє рідне село»)
Інструкція
для виконання практичної вправи
 «Створення фотоальбому
»
Мета вправи: сформувати навички створення презентації за обраним сценарієм та структурою, навчитись створювати презентацію у вигляді фотоальбому.
ХІД РОБОТИ
  1. Завантажити презентацію PowerPoint

  2. Обрати тему для презентації – на вкладці Дизайн із групи кнопок Теми.

  3. Натиснути кнопку Фотоальбом групи кнопок Ілюстрації вкладки Вставлення.

  4. Натисніть кнопку Створити альбомФайли або диск, перейдіть у папку Зображення, виберіть файли для презентації та натисніть Вставити.

  5. У діалоговому вікні Фотоальбом у полі Розмітка рисунка виберіть Рисунок із заголовком. У полі Форма рамкиЗакруглений прямокутник. Біля напису Назви під усіма рисунками у розділі Параметри рисунка поставте галочку.

  6. Натисніть кнопку Створити.

  7. Додайте останній слайд і введіть до нього текст «Дякую за увагу!»

  8. Збережіть презентацію під ім’ям Моє_село.pptx і перемістіть її у свою папку.

7.      Підбиття підсумків уроку
-          Завершіть свою роботу, вимкніть комп’ютери і займіть свої місця за партами. До наступного уроку я перегляну всі ваші фотоальбоми і поставлю оцінки. А наша подорож підійшла до кінця. Остання зупинка нашого маршруту – «Аеропорт «Підсумковий».
7.1.Гра «Продовж речення»
-          Детально розроблений план проведення заходу, здійснення певних заходів – це… (сценарій)
-          Внутрішня будова, взаємозв’язок складових частин цілого – це… (структура)
-          Презентація, яку можна створити для відображення особистих або ділових фото - це… (фотоальбом)
-          Крім фотографій, до фотоальбому можна додати… (ефекти, фони, теми, макети тощо)
7.2.«Кошик знань»
Я сподіваюсь, що сьогодні на уроці ви дізналися щось нове для себе, і отримані практичні навички стануть у нагоді не лише на уроках інформатики, а й на інших предметах шкільної програми. Якщо у вас виникли ще якісь питання поданій темі, прошу записати їх на листочки і вкинути у кошик знань (діти пишуть питання чи побажання, зачитати ці питання і пояснити, що на наступних уроках обов’язково діти отримають на них відповіді)
8.      Домашнє завдання
-          Запишіть у щоденники п. 4. 5 (опрацювати, дати відповіді на питання)
-          У кого є можливість працювати на комп’ютері вдома, створити фотоальбом «Мої домашні улюбленці»
-          На цьому наш урок завершено, було приємно з вами працювати. До зустрічі!


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Переміщення (рух) та його властивості. Образ фігури при геометричному переміщенні

Виховний захід "Трагедія Бабиного яру"

Виховна година на тему "Україна - єдина родина"