Урок інформатики у 5 класі
Тема: Розроблення плану створення
презентації, створення фотоальбому.
Мета: закріплювати знання учнів про комп’ютерні презентації, їх види та способи
створення і редагування. Ознайомити з
поняттям сценарію та структури презентації, навчати визначати мету презентації,
складати для неї сценарій і розробляти структуру; сформувати навички створення
презентації за обраним сценарієм та структурою. Розвивати вміння працювати у
середовищі редактора MS PowerPoint. Виховувати
справжніх патріотів, любов до рідного краю, формувати почуття власної гідності
та гордості за свою країну.
Тип
уроку: комбінований.
Обладнання: ПК,
підручники, наочність, індивідуальні картки.
Хід уроку
1. Організаційний момент
Привітання,
перевірка готовності до уроку, організація уваги учнів.
2. Перевірка домашнього
завдання
2.1.Вступне слово вчителя
-
Сьогодні у нас незвичайний урок, і не
лише через те, що до нас завітали на гостину вчителі інформатики з усіх шкіл
району. Я сподіваюся, що ми гарно попрацюємо сьогодні і ви дізнаєтесь багато
нового. А ще урок буде незвичайним тому, що сьогодні ми з вами здійснимо
подорож у країну інформативних знань.
-
Чи подорожував хтось з вас літаком?
(Ні). Я теж ніколи не подорожувала літаком, тому давайте спробуємо здійснити
заочну мандрівку саме літаком. Що ви знаєте про літаки? Як називається «водій»
літака? (Пілот). Як називається кермо у літака? (Штурвал). Хто допомагає
пасажирам під час польоту? (Стюардеса).
-
А чи знаєте ви, що Україна входить у
вісімку країн з найрозвиненішою авіацією. До того ж в нашій країні відбувається
повний цикл створення літаків — від розробок у КБ до готових машин на авіазаводах.
-
Світову славу отримало Київське
конструкторське бюро, яке довгий час очолював Олег Костянтинович Антонов.
Головне завдання КБ Антонова — розробка транспортно-пасажирських літаків.
-
Ан-124 "Руслан" (1987 p.) -
важкий військово-транспортний літак. Це найбільший літак у світі
військово-транспортної авіації.
-
Швидкість літака досягає 850 км/год.
Ан-124 належить 21 світовий рекорд.
-
Так, у 1985 р. Ан-124 підняв вантаж
вагою 171 219 кг на висоту 2000 м, а в 1987 р. він встановив рекорд дальності
польоту по замкненому маршруту 20150,92 км.
-
У польоті "Руслан" повністю
герметизований, а на землі у нього відкриваються вантажні люки як з носової
частини, так і з хвостової. У фюзеляжі можна розмістити автобуси або машини,
невеликі літаки та залізничні вантажні вагони.
-
Ан-225 "Мрія" (1988 p.) -
вантажний літак. Це найбільший літак у світі.
-
Він створювався як стартовий комплекс
для космічних кораблів багаторазового використання.
-
Для цього космічний корабель
припускалось розташовувати над фюзеляжем. Ан-225 має злетіти зі звичайного
аеродрому, розігнатися до заданої швидкості, після чого космічний корабель
повинен відділитися від літака і продовжити самостійно політ у космічний
простір, а Ан-225 повернутися на аеродром. Таким чином, виводити багаторазовий
космічний корабель можна з будь-якого аеродрому.
-
"Мрія" переносить вантаж до
250 т - тобто такий, який можна перевезти на восьми залізничних платформах, або
п'ять цистерн з нафтою. Швидкість цього літака досягає 850 км/год.
-
Ан-225 встановив 110 світових рекордів
за один політ й перевершив усі досягнення літаків світу! Наприклад, Ан-225
підняв вантаж 156,3 т на висоту 2000 м. Перевіз без посадки вантаж 155 т
(Київ-Санкт-Петербург і назад). "Мрія" піднялася на рекордну висоту
серед суперважких літаків - 12 410 м.
-
Добре. Хоч ви ніколи не літали, та про
літаки ви знаєте достатньо, тому я впевнена, що наш політ пройде без проблем.
Готові до польоту?
2.2.Фронтальне опитування.
-
Отже, перша наша зупинка – «Острів
запитань». Давайте пригадаємо, що
ми вже знаємо по темі «Комп’ютерні презентації».
-
Що таке презентація? (офіційне подання особи, підприємства,
фірми, продукції, товару тощо)
-
А що являє собою комп’ютерна
презентація? (це електронний документ, що
являє собою послідовність слайдів, які змінюють один одного)
-
Які презентації ви знаєте? (потокові, слайдові)
-
У середовищі якого редактора ми вже
працювали для створення презентацій? (PowerPoint)
-
Які об’єкти може містити презентація? (текст, графіка, аудіо, відео, таблиці,
діаграми, графіки, формули, гіперпосилання тощо)
-
За допомогою яких приладів можна
показати створену презентацію? (мультимедійний
проектор, плазмовий екран тощо)
-
А як можна завантажити програму PowerPoint? (1. За допомогою кнопки Пуск → Усі програми
→ Майкрософт Офіс → PowerPoint. 2. Правою кнопкою миші → Створити →
Презентація. 3. Подвійним клацанням миші
на ярлику програми на Робочому столі(якщо такий ярлик є)
-
А що таке робочий стіл? (це зображення на екрані монітора, яке
з’являється після ввімкнення комп’ютера)
3. Актуалізація опорних знань
-
Молодці, ви гарно впорались із
запитаннями, тому ми можемо спокійно вирушати далі. І наступна наша зупинка – «Море знань». Кожен з вас має індивідуальну картку. Запишіть у
цю картку все, що ви знаєте про комп’ютерні презентації, і все те, що вже
вмієте робити. Час – 3 хвилини, тому зосередьтесь і вчіться чітко формулювати
свої думки. (Діти пишуть, у цей час рівно
3 хвилини звучить музика. Коли вона закінчується, учні мають покласти ручки і
зачитати свої відповіді. Читають два учні, решта доповнюють тими твердженнями,
які не прозвучали).
4. Мотивація навчальної
діяльності
4.1.Вступне слово вчителя
-
Ми неодноразово підкреслювали на уроках,
що комп’ютер у сучасному житті має дуже велике значення, бо без нього ми вже не
уявляємо нашого існування.
-
Свята, подорожі, визначні події нашого
життя ми фіксуємо за допомогою фотоапарата або мобільного телефону. Своїми
враженнями і почуттями хочеться поділитися з близькими чи друзями. А як
оформити купу фотографій так, щоб залишити пам'ять про подію і показати їх цікаво та захоплююче? (оформити у вигляді фотоальбому)
4.2.Оголошення теми уроку
-
Отже, тема нашого уроку - розроблення
плану створення презентації, створення фотоальбому. Запишіть у зошити число,
класна робота, тема уроку. (Все це
записано на дошці)
5. Вивчення нового матеріалу
-
Продовжуємо нашу подорож, і наступна
зупинка – «Вершина
нових знань»
5.1.«Мозковий штурм»
-
Пропоную вашій увазі ось таку
презентацію (перегляд готової презентації
«Визначні пам’ятки Києва»). Під час перегляду зверніть увагу на особливості
цієї презентації, відмічайте все, що здасться вам незвичним чи незрозумілим.
-
А тепер давайте спробуємо зробити аналіз
цієї презентації: чи можна визначити
тему презентації ( Так). Яка її тема?
(«Визначні пам’ятки Києва»). Які
недоліки ви помітили на слайдах цієї презентації? (Колір напису недостатньо контрастний з фоном слайда, деякі фото
занадто малі за розміром). Які слайди виявилися зайвими? (Парк «Олександрія» і парк «Софіївка»).
Чому? (Бо вони не мають ніякого
відношення до Києва).
5.2.Лекція
-
Основа будь-якої правильно спланованої
презентації – це логічний аналіз її вмісту. Перед створенням презентації
необхідно: 1) визначити тему і мету створення презентації; 2) створити сценарій
презентації; 3) продумати зміст усіх слайдів, їх стиль та оформлення, структуру
кожного слайда.
5.3.Робота з підручником
-
Відкрийте підручники на стор. 164 і
знайдіть у тексті параграфа означення структури і сценарію (учні зачитують).
5.4.Робота у зошитах
-
Отже, зараз давайте коротенько запишемо
основні тези для створення гарної і змістовної презентації:
Створення презентації
Вибір загального оформлення
Додавання нових слайдів
Вибір розмітки для кожного слайда
Додавання змісту (текст, графіка,
звуковий супровід тощо)
6. Застосування набутих знань
і вмінь
-
Я впевнена, що ми можемо вирушати далі,
і наступна наша зупинка – «Місто практичних вправ». Але перш ніж перейти
до практичної роботи за комп’ютерами, що треба зробити? (нагадати правила техніки безпеки).
6.1.Інструктаж з ТБ при роботі на ПК
6.2.Практична робота за ПК
-
А зараз за допомогою комп’ютера та
отриманих сьогодні знань ми здійснимо подорож рідним селом. (Діти сідають кожен за свій комп’ютер і за допомогою інструкції
створюють фотоальбом «Моє рідне село»)
Інструкція
для виконання практичної вправи
«Створення фотоальбому»
для виконання практичної вправи
«Створення фотоальбому»
Мета вправи: сформувати
навички створення презентації за обраним сценарієм та структурою, навчитись
створювати презентацію у вигляді фотоальбому.
ХІД РОБОТИ
ХІД РОБОТИ
- Завантажити презентацію PowerPoint
- Обрати тему для презентації – на вкладці Дизайн
із групи кнопок Теми.
- Натиснути кнопку Фотоальбом групи
кнопок Ілюстрації вкладки Вставлення.
- Натисніть кнопку Створити альбом → Файли
або диск, перейдіть у папку Зображення, виберіть файли для
презентації та натисніть Вставити.
- У діалоговому вікні Фотоальбом у полі Розмітка
рисунка виберіть Рисунок із заголовком. У полі Форма
рамки – Закруглений прямокутник. Біля
напису Назви під усіма рисунками у розділі Параметри рисунка
поставте галочку.
- Натисніть кнопку Створити.
- Додайте останній слайд і введіть до нього текст
«Дякую за увагу!»
- Збережіть презентацію під ім’ям Моє_село.pptx і перемістіть її
у свою папку.
7.
Підбиття підсумків уроку
-
Завершіть свою роботу,
вимкніть комп’ютери і займіть свої місця за партами. До наступного уроку я
перегляну всі ваші фотоальбоми і поставлю оцінки. А наша подорож підійшла до
кінця. Остання зупинка нашого маршруту – «Аеропорт «Підсумковий».
7.1.Гра «Продовж речення»
-
Детально розроблений план
проведення заходу, здійснення певних заходів – це… (сценарій)
-
Внутрішня будова,
взаємозв’язок складових частин цілого – це… (структура)
-
Презентація, яку можна
створити для відображення особистих або ділових фото - це… (фотоальбом)
-
Крім фотографій, до
фотоальбому можна додати… (ефекти, фони,
теми, макети тощо)
7.2.«Кошик знань»
Я сподіваюсь, що сьогодні на уроці ви дізналися
щось нове для себе, і отримані практичні навички стануть у нагоді не лише на
уроках інформатики, а й на інших предметах шкільної програми. Якщо у вас
виникли ще якісь питання поданій темі, прошу записати їх на листочки і вкинути
у кошик знань (діти пишуть питання чи
побажання, зачитати ці питання і пояснити, що на наступних уроках обов’язково
діти отримають на них відповіді)
8. Домашнє завдання
-
Запишіть у щоденники п. 4. 5
(опрацювати, дати відповіді на питання)
-
У кого є можливість працювати
на комп’ютері вдома, створити фотоальбом «Мої домашні улюбленці»
-
На цьому наш урок завершено,
було приємно з вами працювати. До зустрічі!
Коментарі
Дописати коментар